Šoreiz stāsts būs par Japānā, neatkarīgu izstrādātāju, radītu spēli, kas ar viņu laipnu atļauju tika iztulkota uz plašākām masām saprotamāku valodu un jau kādu laiku to bija iespējams iegādāties plašākai publikai.
Pati spēlē izceļas ar to, ka tā piedāvā visai interesantu koncepciju. Katrs kurš kādreiz ir spēlējis RPG(nenāk prātā kaut cik civils latviskojums) tipa spēles ir saskāries ar tur atrodamajiem daž ne dažādajiem ieroču, bruņu un citu brīnumu veikaliņiem. Recettear spēlētājam dod iespēju iejusties viena šāda veikaliņa īpašnieka ādā.
Nosaukums: Recettear: An Item Shop’s Tale
Izstrādātājs: EasyGameStation
Tulkoja uz angļu valodu: Carpe Fulgur
Iznākšanas datums: 10 septembris, 2010 (Angļu valodā – Steam veikalā)
Sīkāka informācija: http://store.steampowered.com/app/70400/
http://www.carpefulgur.com/recettear/
Jau kādu laiku atpakaļ biju nomēģinājis Recettear izmēģinājuma versiju, bet nevarēju saņemties un noziedot lietas labā tos 15 Euro. Par laimi pienāca brīdis, kad varēja Recettear iegādāties ar pamatīgu atlaidi un tad tas tika izdarīts.
Pati spēle ir gaužām vienkārša un primitīva, bet tai piemīt kaut kāds šarms, kas to padara par atkarību izraisošu. Iespējams, ka pēc kāda laika spēle sāks apnikt, jo spēles process principā sastāv no preces iegūšanas un tās pārdošanas. Tas varētu izklausīties garlaicīgi, tomēr tas tā nav.
Lai cik primitīva šī spēle neizklausītos, tā tomēr ir spējusi samērā precīzi implementēt reālas lietas no ekonomijas teorijas. Spēlētājs nevarēs pārdot visas preces ar lielu uzcenojumu, viņš būs spiests rēķināties ar pircēja spējām, konkurentu izdarībām un tirgus situāciju kā tādu. Ja jums tas neliekas nekas īpašs. Jums tajā pašā laikā būs jācenšas apmaksāt strauji pieaugošas summas kreditoriem, jāizpilda klientu pasūtījumi un jānodarbojas ar savas noliktavas piepildīšanu tā, lai spētu apmierināt pēc iespējas vairāk klientu. Preci arī var iegūt dažādos veidos. Nopērkot no apmeklētājiem, nopērkot to tirgū vai arī dodoties paslānīt briesmoņus.
Jā jūs nepārklausijāties. Spēle piedāvā arī iespēju doties labirintos dārgumu meklējumos. Nevajadzētu gaidīt, ka te būs kāda rafinēta RPG sistēma. Tā ir pavisam vienkārša un spēlētāja ietekme tajā aprobežojas ar to, ka viņš var izvēlēties varoni ar kuru doties uz labirintu un ka spēlētājs netiešā veidā ietekmē varoņa inventāru, pārdodot varoņiem ieročus un bruņas.
Jau iesākumā minēju, ka spēle ir gaužām vienkārša un primitīva. Pēc iepriekšejās divās rindkopās izlasītā varētu domāt savādāk, bet Recettear visas manis minētās lietas pasniedz ļoti vienkāršā, viegli uztveramā veidā un līdz ar to spēlētājs samērā ātri apgūst veikaliņa darbības specifiku. Kaulēšanās ar klientiem, skatlogu piepildīšana un klaiņošana par labirintiem ir samērā jautrs un aizraujošs process.
Manuprāt Recettear man sagādās prieku ilgākam laikam un no savas puses visiem varu ieteikt nomēģināt spēles izmēģinājuma versiju, kas ir brīvi pieejama augstāk atrodamajā linkā. No otras puses es neesmu īsti pārliecināts, ka spēle ir to 15 Euro vērta, bet ja jums rodas iespēja Recettear iegūt par saprātīgāku cenu, es ieteiktu šo iespēju izmantot.
j-game kas netika taisīta japānas tirgum. Es diemžēl atbalstu tikai īstās jrpg. Tie kas ir spēlējuši tie sapratīs atšķirību star j-game(kas tas pa suni). Un te jau minēja to, ka viss ir primitīvi viegli. Vēl tikai minēšu šinī spēlē ir ļoti daudz nevajadzīgas funkcijas(vismaz es viņām neatradu nekādu pielietojumu). Jā šitā spēle nekur tālāk pa j-game netiek un līdz jrpg kā līdz mēnesim :).
Manuprāt, salīdzinājums ar jrpg te ir pilnīgi nevietā, jo šī spēle, nekad nav tikusi domāta kā jrpg pārstāvis. Recettear ir ekonomiskais simulators, ja tā to var saukt, kas rod savas saknes RPG(ne obligāti jrpg) vidē. Šo faktu nevajadzētu piemirst.
P.S.
J-game pēc manas saprašanas ir kategorija, kur iebakstīt visu, kas kaut kādā ziņā ir saistīts ar bloga tematiku un spēlēm.
a kur ir haigestreat5(PC)
un Harwest moon/monn(Ps2) :(
a kas jadara lai pec visu bosu uzveiksanas atvertu jaunus dungionus un cik vini vispar ir???