2011.gadā (vāu, tiešām tik sen?) iznāca otome hārem-tipa anime ar nosaukumu Uta no☆Prince-sama♪ Maji Love 1000%. Nemēģināšu apgalvot, ka tā bija pirmā anime kā tāda šajā kategorijā, bet visnotaļ pirmā ar tik labiem panākumiem un skatītāju atzinību. Kopš Uta no Prince-sama iznākšanas, puišu idol anime saradušās kā sēnes pēc lietus. Katra meģina savu pieeju, izceļot dalībnieku personības, kvalitatīvu mūziku un priekšnesumus vai sirdi un dvēseli (“tev nav jābūt labākajam dziedātājam/dejotājam, ja vien pats nepadodies un iedvesmo citus/liec auditorijai smaidīt”), bet ST☆RISH savā perfektajā harmonijā joprijām paliek k̶a̶r̶a̶ļ̶ prinču tronī.
Tikai ne par anime gribēju šoreiz parunāt, bet gan par mobilo spēli, kas iznāca šī gada sākmā: Utano☆Prince-Sama Shining Live Patiesība tā Japānā iznaca agrāk, bet šogad tā palika oficiāli pieejama arī visai pērējai pasaulei. (Ne tā kā PSP vizuālās noveles, uz kurām viss balstās – tās joprojām pieejamas tikai JP versijā.)
Shining Live ir tapis līdzdarbībā ar KLab – izstrādātāju, kas darbojies arī ar Love Live! School idol festival lietotni. Tas laikam arī ir pie vainas, kāpec šī spēle man lika vilties. Pašai par sevi Shining Live nav ne vainas, bet salīdzinājumā ar School idol festival, tā liekas švakāka. Īpašs feils bija gļukainā jutība, kas pirmajā nedēļā vai divās tika salabota, bet diezgan stabili atbaidīja krietnu daļu potenciālo spēlētāju. Man gan bija interese vairāk uzzināt, kāda šī ritma spēle is salīdzinājumā ar School Idol, tāpēc vēl kādu laiku pie tās atgriezos. Te nu būs mani novērojumi ar subjektīviem komentāiem.
Pozitīvi:
- Visas pamata lietas – mūzika, tēli, balss aktieri u.tml. ;
- Specefekti – skatuves noformējums – apgaismojums atbilstoši tēliem, kas it kā uzstājās u.c. sīkumi. Var redzēt, ka ir tiešam centušies un piestrādājuši pie detaļām. ;
- Tas, ka ir samazināts pārspēlēšnas skaits, lai sasniegtu max.apbalvojumu. Kad tev ir prasme raut hard/extreme līmeni – ir reāli mokoši spēlēt atkal un atkal vieglos līmeņus, tikai tāpēc, lai saņemtu visus iespējamos apbalvojumus. (Piem., Love Live! bija 20x easy 40x normal – salīdzinājumam, Shining Live visiem līmeņiem ir tikai 10x un par to saņem 1 prizmu, ne tikai draudzības punktus)
- Starp eventiem ir pietiekami laika, lai pamatdziesmas spēlētu.
Varēja būt labāk: Nav pilnībā ieskaņots. Saprotu, ka šim projektam ta varētu būt par dārgu, bet vienalga žēl. Kā arī, ļoti burtiski “pāris dziesmām”, bija video klipiņi fonā – varēja tie būt vairāk vai visām dziesmām.
Slikti:
- Ja Love Live! paša spēkiem bija iespējams eventa laikā vismaz vienu SR izcīnīt, netērējot nekādus papildus resursus, tad Shining live tas neizdosies.
- Spēles ritms ir savāds. Nevaru tieši pirkstu iebakstīt un pateikt, kas tur pie vainas, bet kaut kas nav tā. Varbūt tas, ka riņķi jāskar drīzāk pēc vokāla, ne tik ļoti pēc vispārējā dziesmas rituma? Tas nepaliek amiņā tik labi un vienkārši nav tik jautrs.
- Neskaitot dīvaino ritmu, nav diez ko izaicinājuma. Salīdzinājumā ar Love live!, ne tikai ir par 3 spēles apļiem mazāk, kombo skaitās jau ar good. (no Miss, Bad, Good, Great, Perfect – School idol kombijnācijai skaitījās tikai Great un Perfect.)
- Ir iespēja pelnīt resursus skatoties reklāmas (par laimi vismaz ierobežotā daudzumā).
LOL:
- Ja Momentus kategorizē tāpat kā School Idol kartiņas: normāla / reta / super reta / ultra reta, tad kāpēc “normālās” ir mazāk kā tās, kuras skaitās “retas”?
- Tā foto fīča, kas ļauj Tavu favorītu noķert kā pokemonu. …Nē, es nebiju uz īstu randiņu ar dārgumiņu Ranmaru – izvilku viņu no kabatas tikai konkrēto pāris bilžu uzņemšanai. (Pēc laikapstākļiem var redzēt, cik ātri man izdevās šo ierakstu beidzot pabeigt.)